Znaczenie e-commerce w branży gastronomicznej
Obecna sytuacja gospodarcza powoduje, że wiele branż musi stawić czoła nowym wyzwaniom. Tyczy się to również branży gastronomicznej. W dobie cyfrowych rozwiązań proces obsługi klienta wchodzi na zupełnie inny poziom. Nie chodzi już tylko o miła obsługę w samym lokalu, ale również kontakt z klientem za pośrednictwem różnych źródeł.
Lokale gastronomiczne w sieci
Współczesna gastronomia nie jest już biznesem, który można prowadzić wyłącznie stacjonarnie. Obsługa e-commerce klientów restauracji staje się już powoli standardem, zwłaszcza po doświadczeniach pandemii COVID-19. Coraz więcej lokali zakłada własne sklepy w sieci, w których można zamawiać gotowe dania lub półprodukty. Takie działania wymagają jednak dobrze przemyślanej strategii oraz sprawnej obsługi klientów.
Optymalizacja działań online
Istnieje wiele sposobów, aby usprawnić proces obsługi klientów restauracji. Jednym z nich jest na przykład zapewnienie im usługi contact center. Dzięki możliwości szybkiego kontaktu z pracownikiem, goście będą mogli szybko zarezerwować stolik lub dopytać o aktualne menu. Popularnym rozwiązaniem jest też współpraca z platformami dostawczymi oraz system monitorowania dostaw. W przypadku większych sieci dobrym pomysłem będzie voicebot, który usprawni obsługę telefoniczną. Warto też korzystać z systemów rezerwacji online. Dzięki temu klienci szybciej zarezerwują stolik w dogodnym terminie.
Korzyści z obecności w sieci
E-commerce ułatwia lokalom gastronomicznym sprawne komunikowanie się ze swoimi gośćmi. Dodatkowym wsparciem może być firma contact center, której można zlecić zdalną obsługę. Ponadto obecność w sieci pozwala na obustronną komunikację z klientami oraz informowanie ich o bieżących promocjach. Własna strona lub profil w social mediach to w dzisiejszych czasach konieczność.
Działania e-commerce w branży gastronomicznej zyskują na znaczeniu. Dzięki nim lokale stają się bardziej konkurencyjne. Obsługa klienta dla firm z tego sektora to nie lada wyzwanie, a dobrze zaplanowana strategia obecności w sieci pozwoli na osiągniecie założonych celów biznesowych.