Twój food truck – na co zwrócić pod uwagę, otwierając mobilny punkt gastronomiczny?
Własny food truck to nie tylko interesująca opozycja dla stacjonarnej restauracji, ale też wyśmienity sposób na dochodowy interes. Nieposiadanie stacjonarnego lokalu przekłada się na obniżenie kosztów działalności, lecz wpływa na to co, i jak, jest podawane bywalcom. To jednakże nie przeszkadza w opracowywaniu czasami bardzo finezyjnego jadłospisu.Pojazd, w którym będzie miało miejsce wydawanie posiłków, może kosztować nawet do kilkuset tysięcy PLN. Taki samochód powinien być przystosowany do charakteru prowadzanej firmy, posiadać niezbędne pozwolenia oraz przejść inspekcję sanepidu. Wszyscy zatrudnieni powinni przedstawić aktualne badania do celów sanitarno-epidemiologicznych. W przypadku sprzedaży alkoholu niezbędna jest stosowna licencja.
Zazwyczaj sam koncept to zbyt mało, by prowadzenie samodzielnie food trucka przyniosło realne korzyści. Należy zadbać też o właściwą lokalizację postawienia auta. Szczególnie atrakcyjne są często eksploatowane chodniki lub parkingi, gdzie stoją inne ciężarówki serwujące jedzenie – tutaj trzeba jednakże mieć na uwadze rywalizację. Dobrą ideą jest również branie udziału w różnego rodzaju eventach. Dobrze jest również na starcie zdecydować się na spójną identyfikację wizualną oraz aktywne działanie w mediach społecznościowych, za których pośrednictwem łatwo można dotrzeć do głównej grupy docelowej – trzydziestoparolatków doceniających spontaniczne wypady z grupą znajomych i wyjścia na miasto.
Posiadanie food trucka ma też wady, które warto wziąć pod uwagę. Wielu posiadaczy narzeka, że jest to działalność sezonowa. Jednakże koszty prowadzenia w martwym sezonie są znacząco niższe niż lokalu tradycyjnego. Dodatkowo trzeba mieć na względzie to, że tylko wybrane potrawy da się przyrządzić w ciężarówce, a wtedy może być potrzebna baza w formie wynajętej kuchni, czy innego pomieszczenia, który będzie bazą startową.