Nowa restauracja – jak pozyskać klientów?
Powstanie nowej organizacji zawsze kojarzy się z wieloma trudnościami. Jednym z nich jest strategia dotarcia do klientów. To badanie jest niezwykle fundamentalne w dziedzinie gastronomicznej, bo z jednej strony rynek staje się w rozmaitych miejscach nabity, z drugiej za to klienci częstokroć wybierają to, co wcześniej poznali. Jakim sposobem więc zwabić chętnych do powstałego lokalu?
W dzisiejszym świecie niepodobna osiągnąć zwycięstwo, o ile akcji reklamowej nie zacznie się dużo wcześniej przed startem restauracji. Warto rzetelnie wziąć pod lupę strategię, na którą musi się składać między innymi logo miłe dla oka, charakterystyczna nazwa a także pociągający sposób zarzucenia haczyka. Niech wzrokowy aspekt miejsca wpija się w umysły i serca ewentualnych gości, nie wyłącznie w najbliższej przestrzeni! Jak najbardziej da się to spleść z rabatami, np. dla wstępnych 100 osób, które przybędą zjeść z otrzymaną zniżką.
W dobie internetu de facto nie sposób pozycjonować przedsiębiorstwa bez przenikania do sieci. Zaprojektujmy przystępną użytkownikom stronę www z dostępem do menu, załóżmy profile na serwisach społecznościowych, może wręcz kanał na YouTube, jeśli nie obawiamy się kiedy niekiedy stanąć przed obiektywem i powiedzieć parę słów np. o nakrywaniu do stołu. W takich kanałach można również spróbować zorganizować turniej, gdzie stawką będzie znaczny rabat przy kolejnej wizycie. Dobrze będzie także pomyśleć o fachowym pozycjonowaniu witryny www, a także o opłacanych reklamach w wyszukiwarkach czy też na Fb. Im więcej pól, w jakich odbiorca nas zweryfikuje, tym korzystniej.
O ile posiadamy takową możliwość, możemy zasugerować voucher do naszej restauracji w regionalnych licytacjach lub grach filantropijnych. Sprawi to, że wpadną do nas kolejni goście, którzy są w stanie nas chętniej rekomendować kolegom zważywszy na na tryb dotarcia do baru. Nic nie przeszkadza, ażeby przygotować podobnie ciekawą propozycję biznesową i skierować ją do pobliskich biur. Biznesowy obiad w nowym punkcie ma szansę stać się atrakcyjną alternatywą dla przedsiębiorców. W rzeczywistości umiemy wymyślić sobie mnóstwo zespołów, jakim możemy proponować współpracę. Całość zależy od tego, jaką posiadamy wizję swej restauracji dodatkowo jakiego typu atmosfera skutkiem tego będzie tam panowała.